SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 17 van de 17

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall

PC komt niet verder dan het welkomscherm na blauwscherm crash

Hoi!

Het volgende is allemaal gebeurd:

Mijn PC crashtte met een blauwscherm fout. De PC startte toen al moeizaam op. Het scherm bleef vaak lang zwart tot aan het opstartscherm of deed helemaal niets. Toen de PC uiteindelijk opstartte, heb ik handmatig zo veel mogelijk laten updaten en een aantal scans laten draaien voor virussen.

Ik zet mijn PC altijd op slaapstand, dus had niet door of het opstartprobleem er nog steeds was. Ik merkte toen dat mijn volume fluctueerde bij het afspelen van muziek. Ik dacht eerst dat dit alleen bij WMP was, maar het blijkt ook bij bijvoorbeeld YouTube te zijn. Dit heb ik op dit forum gepost:

http://www.nucia.eu/forum/threads/75...775#post729775

Daar valt te lezen hoe het verder ging. Kort door de bocht: Het probleem met het opstarten is er nog steeds, alsmede het volumeprobleem. Het lijkt alsof de videokaart te langzaam opstart. Windows werkt op het moment prima (behalve het volumeprobleem), maar dat is vooral omdat ik de PC niet meer uit en aan durf te zetten. :P

Dit is mijn systeem:

Asus Prime B350-Plus AMD B350
    8GB Crucial CT8G4DFS8213 DDR4
    AMD Ryzen 5 1500X 4x 3.50GHz
    4GB MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GT OC Aktiv PCIe 3.0 x16
    Sound Blaster Z geluidskaart

Windows 7 is niet compatible met de Ryzen processors, dus daar heeft ook veel moeite in gezeten om dat werkende te krijgen. Dat valt hier te lezen:

http://www.nucia.eu/forum/threads/74...677#post726677

Ik heb zelf geen idee meer wat het kan zijn. Dus mijn hoop is dat jullie wel iets weten!

Schermafbeelding van dorado
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    14
    Wil je de logs uit de introductiepost plaatsen?

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Mijn excuses. Ik was hier niet van op de hoogte.

MTB.txt

http://www.osronline.com/dump/DA2.cfm

Look_my_hardware.txt

AutoRuns.txt

SPTD is uitgevoerd, maar zoals ik al eerder benoemde, ben ik bang om op dit moment de PC opnieuw op te starten.
    Laatst gewijzigd door dorado; 11-02-19 om 20:28. Reden: berichten samengevoegd

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    14
    Stap 1:

Open Autoruns en vink de volgende regels uit:

"HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Wds\rdpwd\StartupPrograms" "" "" "" "9-7-2017 14:08" ""
    + "rdpclip" "" "" "File not found: rdpclip" "" ""
    "Task Scheduler" "" "" "" "" ""
    + "\Microsoft\Windows Live\SOXE\Extractor Definitions Update Task" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\Windows Live\SOXE\wlsoxe.dll" "" ""
    + "\Private Internet Access Startup" "" "" "File not found: C:\Program Files\pia_manager\pia_manager.exe" "" ""

"HKLM\System\CurrentControlSet\Services" "" "" "" "11-2-2019 13:48" ""
    + "cthda" "Sound Blaster Audio Driver: Sound Blaster Audio Driver" "(Verified) Creative Technology Ltd" "c:\windows\system32\drivers\cthda.sys" "20-12-2016 8:12" ""
    + "kl1" "kl1: " "" "File not found: system32\DRIVERS\kl1.sys" "" ""
    + "kldisk" "kldisk: " "" "File not found: system32\DRIVERS\kldisk.sys" "" ""
    + "klflt" "Kaspersky Lab Kernel DLL: Kaspersky Lab Filter Core" "" "File not found: system32\DRIVERS\klflt.sys" "" ""
    + "klhk" "Kaspersky Lab service driver: " "" "File not found: system32\DRIVERS\klhk.sys" "" ""
    + "KLIF" "Kaspersky Lab Driver: Kaspersky Lab Interceptor and Filter" "" "File not found: system32\DRIVERS\klif.sys" "" ""
    + "klpd" "Kaspersky Lab format recognizer driver: " "" "File not found: system32\DRIVERS\klpd.sys" "" ""
    + "kltdi" "kltdi: " "" "File not found: system32\DRIVERS\kltdi.sys" "" ""
    + "kneps" "kneps: " "" "File not found: system32\DRIVERS\kneps.sys" "" ""

"HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\CLSID\{083863F1-70DE-11d0-BD40-00A0C911CE86}\Instance" "" "" "" "20-1-2019 19:34" ""
    + "Bytescout Screen Capturing Filter" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\Apowersoft\Apowersoft Screen Recorder Pro 2\ApowersoftScreenCapturingFilter.dll" "" ""
    + "Bytescout Video Mixer Filter" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\Apowersoft\Apowersoft Screen Recorder Pro 2\ApowersoftVideoMixerFilter.dll" "" ""
    + "Capture File Writer" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\WLXVAFilt.dll" "" ""
    + "Record Queue" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\WLXVAFilt.dll" "" ""
    + "WM VIH2 Fix" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\WLXVAFilt.dll" "" ""
    + "WMT DV Extract Filter" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\WLXVAFilt.dll" "" ""
    + "WMT Sample Info Filter" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\WLXVAFilt.dll" "" ""
    + "WMT Switch Filter" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\WLXVAFilt.dll" "" ""
    + "WMT Virtual Renderer" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\WLXVAFilt.dll" "" ""
    + "WMT Virtual Source" "" "" "File not found: C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\WLXVAFilt.dll" "" ""
    Stap 2:
    Plaats opnieuw de OSRonline link, want helaas werkt de link niet.
    Laatst gewijzigd door dorado; 11-02-19 om 21:12.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gimalo Bekijk Berichten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OSRonline
    Sorry!
    Looks like you were trying to access an article that's outdated, or moved to a different location.
    Ik denk dat je niet de hele adresregel gekopieerd hebt, want dit is de terugmelding na het klikken op je hyperlink. Het kan ook niet werken want het is dezelfde hyperlink als in reactie #3 van dit onderwerp.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Dit is wat ik als adresregel krijg wanneer ik de analyse heb gedaan.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      analyse.png
Bekeken:   14
Grootte:   48,4 KB
ID:        15957

Wellicht heb je iets aan de bluescreenview? Al staat daar ook niet veel in.

bluescreen.txt

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    14
    Download de Download Display Driver Uninstaller (DDU) naar bijvoorbeeld het bureaublad.
    • Start de computer nu op in de veilige modus, dit is namelijk de meeste effectieve methode voor het verwijderen van de display drivers.
    • Dubbelklik vervolgens op DDU vX.x.x.x.exe en klik op de knop Uitvoeren.
    • Geef als opslaglocatie (Destination Folder) bijvoorbeeld C:\DDU op zodat het programma in een eigen map wordt uitgepakt.
    • Klik hierna op de knop Extract om het programma naar de bovenstaande map te laten uitpakken.

• Klik nu met de rechtermuisknop op het bestand Display Driver Uninstaller.exe en kies voor de optie uitvoeren als administrator.

• Mocht je de computer (nog) niet opgestart hebben in de veilige modus krijg je de onderstaande melding te zien.
    • Voorafgaand wordt er als eerste nog een systeemherstelpunt van Windows aangemaakt.
    • Kies in het onderstaande scherm vervolgens voor Ja om automatisch naar de veilige modus van Windows door te starten.

• Vink alle opties aan zoals aangegeven in het rode kader op de onderstaande afbeelding.
    • Klik vervolgens op de knop Verwijder drivers en herstart de computer (Sterk aanbevolen)

• Na de herstart is er in de map "C:\DDU\DDU Logs" een logbestand met de naam "2015 _8_7_11_16_46_DDULog.txt" aangemaakt.
    • (de naam zal niet identiek zijn aangezien die de datum en tijdstip van uitvoeren bevat).
    • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.

Stap 2:
    Download bij Asus drivers voor je graka en installeer deze...

Kijk hier hoe je de updates voor drivers in Windows uitschakelt.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Het bestand is 2,37mb groot, dus te groot om te uploaden. Wellicht lukt het zo wel:

https://wetransfer.com/downloads/692...2193302/4d0ae5

Met het opnieuw opstarten om in veilige modus te komen, kreeg ik wederom geen beeld. Uiteindelijk na 10 pogingen heb ik de videokaart in een andere PCI-e slot gedaan. Toen werkte het meteen. Ook vanaf het begin al een beeld en niet pas bij het inlogscherm. Wellicht een probleem met het moederbord? Probleem is alleen dat de videokaart geen lucht kan krijgen waar hij nu zit.

De de-installatie en installatie met de Asus driver is gedaan. Waarom een Asus driver eigenlijk?

Ik heb nu geen geluid meer via de geluidskaart. Die is ook niet te vinden op het moment. Heeft dit een reden?

Ook zie ik dit nu staan: Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Apparaatstuurprogramma.png
Bekeken:   16
Grootte:   26,2 KB
ID:        15959 Klopt dit?
    Laatst gewijzigd door Gimalo; 12-02-19 om 19:38.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    14
    Met het opnieuw opstarten om in veilige modus te komen, kreeg ik wederom geen beeld. Uiteindelijk na 10 pogingen heb ik de videokaart in een andere PCI-e slot gedaan. Toen werkte het meteen. Ook vanaf het begin al een beeld en niet pas bij het inlogscherm.
    Dat klinkt goed.
    Wellicht een probleem met het moederbord? Probleem is alleen dat de videokaart geen lucht kan krijgen waar hij nu zit.
    Wat bedoel je hiermee? Zijn er toch nog beeldproblemen?

De de-installatie en installatie met de Asus driver is gedaan. Waarom een Asus driver eigenlijk?
    Je moederbord is een Asus waardoor je (grotere) kans hebt een compatible driver te vinden.

Ik heb nu geen geluid meer via de geluidskaart. Die is ook niet te vinden op het moment. Heeft dit een reden?
    Open Autoruns en vink de volgende regel aan:

"HKLM\System\CurrentControlSet\Services" "" "" "" "11-2-2019 13:48" ""
    + "cthda" "Sound Blaster Audio Driver: Sound Blaster Audio Driver" "(Verified) Creative Technology Ltd" "c:\windows\system32\drivers\cthda.sys" "20-12-2016 8:12" ""

Ook zie ik dit nu staan: Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Apparaatstuurprogramma.png
Bekeken:   16
Grootte:   26,2 KB
ID:        15959 Klopt dit?
    Dit hoeft niet ingeschakeld te zijn.

Voer het volgende uit:
    Klik op de Start button typ: Opdracht
    Rechtsklik Opdrachtprompt Als administrator uitvoeren
    Typ netsh winsock reset & enter
    Typ netsh int ip4 reset c:\resetlog.txt
    Typ netsh int ip6 reset c:\resetlog.txt

Nu gaan we de tunnel adapters uitschakelen omdat zij de buffers vullen en daardoor vaak internet blokkeren.
    Klik op de Start button typ: Opdracht
    Rechtsklik Opdrachtprompt Als administrator uitvoeren
    Typ netsh int isa set state disabled & enter

Combineer [Windowstoets & Pause] en klik op Apparaatbeheer
    In Apparaatbeheer klik je op Beeld in de werkbalk.
    Klik dan op Verborgen apparaten weergeven
    Vouw de “NetwerkAdapters” regel uit
    Rechtsklik de “Teredo Tunneling Pseudo-Interface” en vink "Uitschakelen" aan
    Rechtsklik de “Tunnel-adapter voor isatap.{01E15157-F5D8-446C-B12E-A9FE893F873B}” en vink "Uitschakelen" aan.

Herstart.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Er zijn geen beeldproblemen in de onderste slot. Daar start het scherm meteen op. In de oorspronkelijke slot gaat het scherm pas aan als het bij het inlogscherm is. Hij start gelukkig nu wel gewoon op in de originele slot.

Is het dan verstandig om geen drivers meer te laten installeren via geforce experience?

Geluid doet het weer.

Bij deze twee kan de opdracht niet worden gevonden. Is dat een probleem?

Tunnel-adapter voor isatap.{01E15157-F5D8-446C-B12E-A9FE893F873B} Deze staat niet onder Netwerkadapters. Wat zal dit uiteindelijk precies doen als ze uitgeschakeld zijn? Ik merk nooit echt problemen met mijn internet.
    Laatst gewijzigd door Gimalo; 12-02-19 om 21:11.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    14
    Er zijn geen beeldproblemen in de onderste slot. Daar start het scherm meteen op. In de oorspronkelijke slot gaat het scherm pas aan als het bij het inlogscherm is. Hij start gelukkig nu wel gewoon op in de originele slot.
    Mooi

Is het dan verstandig om geen drivers meer te laten installeren via geforce experience?
    Yep.

Geluid doet het weer.
    Mooi

Bij deze twee kan de opdracht niet worden gevonden. Is dat een probleem?
    Mijn excuses, maar de opdrachten zijn:
    Typ netsh int ipv4 reset c:\resetlog.txt
    Typ netsh int ipv6 reset c:\resetlog.txt

Tunnel-adapter voor isatap.{01E15157-F5D8-446C-B12E-A9FE893F873B} Deze staat niet onder Netwerkadapters. Wat zal dit uiteindelijk precies doen als ze uitgeschakeld zijn? Ik merk nooit echt problemen met mijn internet.
    Ze kunnen gewoon uitgeschakeld zijn voor de internetverbinding. Deze hebben met ipv6 te maken i.p.v. ipv4 wat nu de standaard is.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Maar is het niet vreemd dat de videokaart anders reageert in een ander PCI-e slot? Ik heb de videokaart nu weer in de oorspronkelijke slot zitten, zodat het genoeg verse lucht kan krijgen.

Het geluid doet het weer, maar het fluctueren van het volume is er wel nog. Kunnen we hier dan verder naar kijken?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    14
    Maar is het niet vreemd dat de videokaart anders reageert in een ander PCI-e slot? Ik heb de videokaart nu weer in de oorspronkelijke slot zitten, zodat het genoeg verse lucht kan krijgen.
    Een pratische tip is in het slot te kijken om te zien hoeveel contacten het heeft. Als je ziet dat de contacten bij een PCI Express x16 slot zijn gereduceerd tot de helft, betekent dat, hoewel het fysiek een x16 slot is, het slechts 8 stroken heeft (Bron)

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Dit slot heeft eerder altijd normaal gewerkt. Vandaar dat het me verbaast. Ik weet niet wanneer het minder is gaan werken, omdat ik mijn pc altijd in de slaapstand zet ipv uitzetten, dus het is me zeker niet opgevallen in de laatste paar maanden. Natuurlijk totdat alle problemen kwamen.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Enig idee wat dit kan zijn?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    14
    Het kan door stof komen, maar ook doordat het ene PCI-slot op Auto staat, waardoor de andere uitgeschakeld wordt.

Forum Rechten